Levendula-Lilla.net

arc-en-ciel

arc-en-ciel

Csak sejthetem, de melletted állok!

2020. június 03. - Lilla.Levendula

"- Milyen volt New Yorkban felnőni? - kérdeztem.

- Milyen volt? Milyen volt... Tudod milyen az, amikor bármikor megverhetnek vagy megerőszakolhatnak csak azért, mert fekete vagy?"

Még most, sok év távlatából is hallom a hangján, hogy freeze-ben van. Színtelenül, lassan, maga elé meredve beszélt. Nem tudom, hogy ez vele történt-e meg vagy szemtanúként élte át a traumát, de láthatóan megbénult még az emléktől is.

Mit válaszolsz egy ilyen kérdésre?

Mit mondasz akkor, amikor a sajnálom kevés és csak elcsépelt szöveg?

Mit mondasz erre egy művelt, középkorú, agilis NŐnek, aki egy szimpla kérdéstől lefagyott?

Én csak ültem mellette csendben és emlékszem, hogy az udvar murvájával babráltam. Elfogytak a szavaim.

Éreztem a fájdalmát, a reményvesztettségét és tudtam, hogy itt és most én nem fogok tudni semmit sem tenni. Csak hallgattam…
Számtalan egyéb helyzetben mondták már, hogy ezt csak az érti meg, az tudja igazán milyen, aki már átélte.
Amikor gyermekként te maradsz utoljára és a tanár tesz be egy csapatba, mert te vagy az egyetlen nem fehér.
Amikor a tömött buszon melletted van egyedül hely, de inkább nem ülnek le, mert elkapják a … mit is? A bőrszínedet?
Amikor az áruházban te vagy az egyetlen, akit megállít a biztonsági őr.

Aki átélte, az tudja csak milyen érzés reggel összeszorult gyomorral kilépni az utcára és a lehető legkisebbre összehúzni magát, szinte eltűnni, csak, hogy megússza a beszólásokat és az esetleges ütést. Az tudja csak milyen érzés sokkal rosszabb jegyet kapni ugyanazért a teljesítményért vagy nem megfelelni állásinterjún a pozícióra. Nem megfelelni, mert színesbőrű.

Nem megfelelni, mert neki nem jár a fehérek privilégiuma…

Nekem már akkor ökölbe szorult a kezem, mikor egy régi csoporttársam karamell színű lányát kísértem el a könyvtárba az iskolából és a metrón megjegyezték mögöttem kedvesen, hogy
„ – Na, ennek sem volt jó a fehér f…!”
Nem az én gyermekem volt, de eltalált a nyíl és megsebzett. Pedig ez csak egy lekicsinylő, sértő megjegyzés volt…

De nem kell feketének, cigánynak, kínainak, színes bőrűnek lenned ahhoz, hogy kiközösítsenek, beléd lépjenek, kirekesszenek. Elég, ha valamiért nem illesz be az adott közegbe. Elég, ha más a vallásod, ha tanultabb vagy, ha máshogy gondolkozol vagy ha esetleg szegényebb vagy a többieknél.
Akkor is kilógsz a sorból, akkor sem tartozol a többséghez, akkor is kinéznek maguk közül.

Ha tetszett a poszt vagy te is fontosnak találod a mondanivalóját, oszd meg, kérlek.
Kérdésed van? Írj privátban  itt.
Like-old és kövesd az oldalt itt.

Szülőknek, kismamáknak szóló beszélgetős, szakértői csoportunkban bátran kérdezhetsz.

Ha a vetélés utáni gyászfeldolgozó csoporthoz csatlakoznál, azt itt teheted meg.

kép: pinterest

racizm.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://arc-en-ciel.blog.hu/api/trackback/id/tr7015737120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agarik 2020.06.04. 08:16:41

Vallásom? Nincs semmiféle kibaszott vallásom!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.04. 08:17:33

De nem kell feketének, cigánynak, kínainak, színes bőrűnek lenned ahhoz, hogy kiközösítsenek, beléd lépjenek, kirekesszenek. Elég, ha valamiért nem illesz be az adott közegbe. Elég, ha te vagy a magyar a cigány osztályban.

ez nem jut eszedbe ugye? kedves poszter. ebben az orszagban a falusi ozvegyeket olik meg egy fel kilo cukorert, vagy par ezer Ft.ert. es bizony, neha megoles elott, utan meg is eroszakoljak.
ebben az orszagban viszik a magyarok a szomszed faluba a gyerekeiket a ciganyok eroszakossaga miatt.
de nyomjatok a krehacsot nyugodtan.

egyebkent az megvan? hogy ez a floyd, maganyos noket fosztott ki? rajuk tort es kirabolta oket?

de nyilvan

Haloperidol 2020.06.04. 08:58:22

Evolúciósan az emberek és más, falkában, csordában, stb. élő állatok irtóznak a másfajtáktól, a tőlük különbözőktől.
Hiába van sajnos az óriási propaganda, ezen az évmilliók alatt mélyen bevésődött dolgon nem lehet változtatni.

Tolerancia van az idegenekkel, a másmilyenekkel kapcsolatban egészen addig, ameddig jólét van és bőség - kb mint az utóbbi 50 évben. Abban a pillanatban, ahogy az erőforrrások szűkösebbek lesznek és a jólét csökken, akkor beüt az ősi ösztön, hogy inkább én kajáljak, mint az idegen, inkább az én fajtám jusson hozzá javakhoz, mint az idegen, a másmilyen.

Kedves poszter sajnos nem gondolnám, hogy antirasszista propagandával tartósan meg lehetne változtatni ilyen iszonyat mélyen bevésődött ösztönöket.

Sajnos az a helyzet, hogy a rasszizmus, a homofóbia, idegenellenesség mind-mind természetes, mélyről jövően ösztönös dolog. Az USA-ban is elég volt a koronavírus, az emelkedő munkanélküliség és a beinduló válság, hogy a vékony civilizációs máz alól feltörjön az ősi ösztön.

nemecsekerno_007 2020.06.04. 09:11:03

Igen, ilyen kemény a világ. Gondolom hasonlóan kemény lenne egy fehér, keresztény heterónak Irakban. Gondolom ezért is fegyverrel mennek.

agarik 2020.06.04. 09:14:48

@Haloperidol: De, lehet, és kell is!

Ennek módja egyébként @FILTOL hogy élhetővé teszed a másik életét!

agarik 2020.06.04. 09:17:56

@nemecsekerno_007: Az azért megvan hogy az iraki helyzetet a fehér, keresztény heterók idézték elő?

Az a kretén meg fölötted ha azt vonta le az USA helyzetből, hogy MOST tört elő az ösztön - szegénységi bizonyítvány.
Az utcai erőszak azért tört ki, mert a fehér, keresztény heterók az "ősi ösztön"-ből gyilkolták-gyilkolják a feketéket, melegeket, ateistákat stb. Azoknak meg VÉGRE elegük lett.

nemecsekerno_007 2020.06.04. 09:25:32

@agarik: Ősi ösztönből gyilkolják a feketéket. Ja persze. A nagy olvasztótégely.

Serény Vélemény 2020.06.04. 09:33:17

@agarik: Az megvolt nálad, amikor Szaddám ideggázt vetett be az irak-iráni háború során? Azt hogyan idézte elő a "fehérember"?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 09:52:10

Így igaz. A mai nyugati liberális világban pl. elegendő szimplán normálisnak lenni,s mér ki is vagy közösítve.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.04. 09:54:47

@agarik: a fehér heterok adják a kamatos penzt (uzsora) a soron? a feher heterok adja veszik es kenyszeritik prostitúcióra az intezetis ciganylanykmat? vagy ok adjak el a herbalt a cigany gyerekeknek?
tenyleg? en itt mucsan aut latom, ezt mind cigány csinalja cigannyal.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.04. 09:57:25

@Haloperidol: a magyarnak nem kell megmagyarazni, mi az a vendegbaratság.
az ide benyomulóknak pedig fel kell hivni a figyelmét. amilyen az adjon isten, olyan a fogadjisten.

arckönyv 2020.06.04. 10:20:41

@Haloperidol: teljesen egyetértek a leírtakkal. kiegészíteném azzal, hogy a kultúránk fejlettsége az ami a többségnél gátat szab ezen ösztönös viselkedéseknek. ez az ami megkülönböztet minket az állatoktól. innen nézve nyilvánvaló kérdés, hogy az ide született fehérek akik így kezdenek el viselkedni vajon mivel is jobbak az idegeneknél. beleszületett a kultúrába de mégsem tudta magáévá tenni... és pont a kultúra hiányára szoktak hivatkozni meg arra, hogy nem is akarják elsajátítani amikor a bevándorlókról van szó. a vicc, hogy a leghangosabbak között vannak az ösztönöket kevésbé kordában tartani tudók. amikor azt látom, hogy nagyon sok fajtársunk olyan mintha afrikában nőtt volna fel, vakarom a fejem, hogy milyen beilleszkedést várunk el így akár a cigányoktól az elmúlt 500 évben amikor bőven van még kihívás a tősgyökeresek előtt is...
a szegregálás akkor lenne megoldás ha húznánk egy nagy falat, mi nem mennénk oda ők nem jönnének ide. különben akár csak gondolkodásban is ebbe az irányba való húzás elég nagy feszültséget szül, a másik oldal sem fog közeledni, de az eredmények magukért beszélnek ugye.

Measurer 2020.06.04. 10:26:55

A "fehér-fekete" sztereotipia azért sántit, mert legalább az egyik rendőr nem fehér volt.
www.refinery29.com/en-us/2020/06/9852715/george-floyd-officers-charged-murder-aiding-abetting
www.the-sun.com/news/929690/thomas-lane-j-alexander-kueng-george-floyd/
Inkább a "néger bünöző" sztereotipiáról beszélhetünk.
Aránytalan, rosszul megválasztott és rosszul kivitelezett rendőri intézkedésről van szó, amely tragikus módon asphylaxiával végződött.
Fojtás, lekötözés szakszerűtlen, huzamos ideig történő alkalmazása ilyen tragikus következménnyel járhat.
Egyébként Floyd büntetett előéletéről a híradások szerint az intézkedő rendőrök nem tudtak, kérdés, akkor hogy került ő képbe a hamis 20 dolláros miatt.

kárárámaispj 2020.06.04. 10:37:06

"Tudod milyen az, amikor bármikor megverhetnek vagy megerőszakolhatnak csak azért, mert fekete vagy?"
NY melyik részén és mikor volt általános, hogy a fehérek verték és erőszakolták a négereket?

Szintén hol és mikor fordul elő az, hogy egyedüli négerként nem ülnek melléd a buszon, illetve, hogy az iskolában egyedüli néger vagy.

kárárámaispj 2020.06.04. 10:40:35

Egyébként arról már beszélt valaki, kielemezték, hogy a rendőr azért ült-e a csávó nyakán, mert az néger, ő meg nem szereti a négereket?
Vagy azért, mert 3 méter, 120 kiló és máshogy nem nagyon tudta tartani.

CoolKoon 2020.06.04. 10:40:44

" Elég, ha más a vallásod, ha tanultabb vagy, ha máshogy gondolkozol vagy ha esetleg szegényebb vagy a többieknél. Akkor is kilógsz a sorból, akkor sem tartozol a többséghez, akkor is kinéznek maguk közül." - Igen, az emberek ilyen aljas rohadékok. Az egyetlen lehetőség, ha az ember kiáll magáért, mert más ezt soha nem fogja megtenni helyette.

CoolKoon 2020.06.04. 10:51:47

@FILTOL: Egyébként az megvan, hogy a náci jellegű gyűlöletkeltésedben gyakorlatilag semmi konstruktív nincs?

CoolKoon 2020.06.04. 10:53:58

@kárárámaispj: NÉGY rendőr volt ott, az ürge pedig szemmel láthatóan annyira mattrészeg volt, hogy alig állt a lábán. Ezzel érvelni kb. annyira kínos, mint amikor a skinhead azzal érvel, hogy azért rúgott bele a csövesbe, mert túlságosan rámenősen koldult.

Ekrü 2020.06.04. 10:56:42

@agarik: Mindenkinek a saját életét kell élhetővé tenni.Mindenki a saját életéért és boldogulásáért felelős,ha elcseszi úgy járt....

CoolKoon 2020.06.04. 10:57:13

@Haloperidol: "Sajnos az a helyzet, hogy a rasszizmus, a homofóbia, idegenellenesség mind-mind természetes, mélyről jövően ösztönös dolog." - Ez igaz, de attól még társadalmilag ugyanúgy rendkívül káros mindegyik, mint az önbíráskodás vagy a családon belüli kefélés. Nem véletlen, hogy a nyugati társadalmak egytől egyig törvényben tiltják a különböző megjelenési formáikat.

kárárámaispj 2020.06.04. 10:57:19

@CoolKoon: Ez most mégis mire válasz okoska?
A kérdés az volt, hogy a rendőr azért ült-e a nyakán mert nem szereti a négereket, vagy egy két méteres 120 kilós fehér nyakán is rajta ült volna. Ha nem tudsz értelmezni egy ilyen egyszerű kérdést, akkor menj és gyújtogass, meg tiltakozz.

CoolKoon 2020.06.04. 11:05:03

@MAXVAL bircaman közíró: Ne aggódj, amíg a képzeletbeli barátaid nem közösítenek ki, addig nincs nagyobb baj :D

CoolKoon 2020.06.04. 11:07:28

@kárárámaispj: Arra, hogy fals az érvelésed. Vagy gondolom, ha rendőr lennél, csak úgy "preventíve" te is meggumibotoznád meg végigrugdosnád az aluljáró-beli hajléktalanokat, mondván, hogy veszélyeztetik a közbiztonságot, ugye?

blah 2020.06.04. 11:12:44

@kárárámaispj: ott a videó, nézd meg. semmi nem indokolta, hogy percekig térdeljen a nyakán.

Matyika Ápolója 2020.06.04. 11:18:45

@agarik: "Az utcai erőszak azért tört ki, mert a fehér, keresztény heterók az "ősi ösztön"-ből gyilkolták-gyilkolják a feketéket, melegeket, ateistákat stb. Azoknak meg VÉGRE elegük lett. "

nyihahaha, azért nézd már meg, hogy milyen arányban van black on black, black on white, white on black meg white on white erőszak :D

Matyika Ápolója 2020.06.04. 11:21:43

Tudnám hogy ha ennyire gonoszak és romlottak a fehérek (mert hát ilyet mondani mágikusan nem rasszizmus), akkor miért nem Afrika a világ legfejlettebb kontinense, ott jó kevés van.

blah 2020.06.04. 11:31:44

@Matyika Ápolója: aki szélsőségekben gondolkodik az sok mindent nem ért...

Lilla.Levendula · https://levendula-lilla.com/ 2020.06.04. 11:51:55

@FILTOL: ahol a a roma származású a többség, ott ki a kisebbség?
Az utolsó szó az, amiről szól a poszt.
Nem az aboutizmusról.

David Bowman 2020.06.04. 11:52:00

@Serény Vélemény: Úgy, hogy a belgák szállították neki.

David Bowman 2020.06.04. 11:53:32

@CoolKoon: Társadalmilag hasznos lenne.

Trollie 2020.06.04. 11:55:41

@blah: De válaszolni azért nem tudsz terelő mester... :DDDD

CoolKoon 2020.06.04. 11:57:59

@David Bowman: Ja, persze. Az erőszak dicsőítése mindig hasznos dolog, ezt a két világháború, a Andrássy út 60, meg a többi "nyalánkságok" többszörösen is bebizonyították, ugye?

blah 2020.06.04. 11:58:51

@Trollie: a kérdés volt eleve téves, senki nem állította, hogy a fehérek gonoszak és romlottak.

Lilla.Levendula · https://levendula-lilla.com/ 2020.06.04. 12:50:11

@kárárámaispj: A hölgy ma már 60 felett van, közelebb a 70hez. Láthatóan nem hazudott.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.04. 12:55:13

@FILTOL: Tehát egyszerre volt rendőr, ügyész, bíró és ítéletvégrehajtó aki megfojtotta?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.04. 13:01:06

@CoolKoon: melyik resze naci? az ahol ramutatok a ciganyok kozott terjedo bunozesrol, melynek elszenvedoi, a videki oregedo tarsadalmon kivul a sajat fajtájuk? ez nacizmus? hat akkor naci vagyok. mert az igazsagot ki fogom mondani akkpr is ha a magadfajta nacizni kezd. mert nem erdekel kulonosebben a téves velemenyed.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.04. 13:02:43

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nem, az egy idiota rendor volt, de ettol ma Mo.on ettol nem fogok terdre rogyni a ciganyok elott, mert amerikában verik a negereket. ez mar 69ben is unalmas volt.

agarik 2020.06.04. 13:08:35

@Serény Vélemény: Az megvolt nálad hogy nem vetett be? Az amcsik ugyan azt HAZUDTÁK, de az összes gáz amit bevetettek a sajátjuk volt?

@Ekrü Aha. Csak úgy könnyű pofázni ha nálad van a géppuska. Idióta.

@MatyikaÁpolója És te megnézted MIÉRT? Megnézted, hogy mekkorák a vagyoni különbségek, kezdetnek?
Ha egy csoporttól elveszel mindent, és naponta vered őket, soha egy jó szavad nincs hozzájuk - meglepő hogy nem szocializálódnak olyan mértékben? Barom.

MEDVE1978 2020.06.04. 13:46:01

Bonyolult kérdést nem feltétlenül ennyire egyszerűen kellene megközelíteni. Az ember alapvetően "rasszista". Ennek oka biológiai: a csecsemő a mellette állók, róla gondoskodók arcát, bőrszínét, nyelvét, kultúráját és jellegzetességeit fogadja el primer tényezőnek. Minden ettől eltérő dologra félelemmel reagál. Volt egy kísérlet, amelyben fehér emberek arcát mutatták fehér csecsemőknek, utána pedig fekete emberekét. A fehér emberek között felnőtt fehér csecsemők féltek a fekete arcoktól (nagyobb arányban), fordítottan szintén működött. Ez tehát a genetikai késztetés, amelynek az okát nem nehéz megérteni. A védelmet a csoport nyújtotta az emberi evolúció során, a csoporton kívüli tényezők veszélyt jelentettek. Ezen természetesen túl lehet lépni szocializációval, társadalmi keretek között, de az alapbeállítottság ez. Minden alapbeállítottságot nehezebb módosítani, mint megtartani, illetve az eleve jelen levő ösztönökre "könnyebb" játszani.

Ennyit csak a "rasszizmus" tudományos hátteréről. Jelen esetben rengeteg tényező összejön. A rasszizmus lényegében egy társadalmi viszonyrendszer, interakció az egyes részcsoportok között. Ez nagyon jól megfigyelhető például az európai másodgenerációs bevándorlóknál, mint Németországban a törökök vagy Franciaországban az arabok és négerek. Itt egy olyan kölcsönhatás van, hogy a társadalom kevesebb érvényesülési lehetőséget (oktatást, munkalehetőséget, jó keresetet stb.) biztosít a csoportnak, ezért a csoport egyrészt összezár, másrészt olyan kulturális jellegzetességeket alakít ki, amelyek a csoport túlélését, összetartását, érvényesülését szolgálják (például a hip-hop kultúra Amerikában). Mivel a csoport szegényebb, munkanélkülibb a többségi társadalomnál, ezért kialakul előbb-utóbb a magasabb bűnözési hajlam is. Amire aztán a többségi társadalom szinte mindig magasabb fokú elutasítással, rasszizmussal reagál. Ez a gettósodás lényegében.

Szóval az amcsiknál is ezt figyelhetjük meg folyamatosan a feketéket illetően, azzal a kiegészítéssel, hogy náluk van egy eléggé erős kiegyenlítési mozgalom is, a hivatalos politika, kultúra, szórakoztatóipar óriási erővel nyomja a mindenki egyenlő narratívát. Ebből az a kettősség keletkezik, hogy a közbeszédben mindent elsöprően jelen van ez a "politikailag korrekt" narratíva, míg a cselekedeteket illetően teljesen más a kép. Valószínűleg rengeteg olyan fehér amerikai vállal most szolidaritást a feketékkel, aki igazából nem nagyon költözne egy házba velük....

CoolKoon 2020.06.04. 13:52:03

@FILTOL: "melyik resze naci?" - Melyik része nem az? Egy amerikai négerekről, meg az átlagtól elütőkről szóló poszt alá odakommentelsz valamit, ami gyakorlatilag csak és kizárólag a cigányok szapulásáról szól. Gondolom, neked teszem azt a kapálásról is ők jutnak eszedbe, ugye?

És nem, nem az "igazság kimondása" miatt vagy náci, hanem azért, mert szemmel láthatóan a leszakadó magyarországi vidék összes baját a cigányok nyakába varrnád. Az itteni posztjaid nagyrésze másról se szólt, csak tömény cigányozásról. Na ezért, a szemmel látható megszállottságod miatt vagy náci, nem azért, mert "kimondod az igazságot".

kárárámaispj 2020.06.04. 15:13:59

@blah: Te sem érted a kérdést, ugye?

kárárámaispj 2020.06.04. 15:17:22

@CoolKoon: Melyik érvelésem fals, meséld el.
Meg azt is, hogy mi bizonyítja, hogy a rendőr rasszista indíttatásból ült volna a néger nyakán.
Próbáld meg értelmezni ezt a nem túl bonyolult kérdést, ne kitalált történetekkel gyere, hogy én mit csinálnék a hajléktalanokkal.

kárárámaispj 2020.06.04. 15:25:31

@Lilla.Levendula:
"A hölgy ma már 60 felett van, közelebb a 70hez. Láthatóan nem hazudott."
Mondom, szeretnék erről informálódni. Csak helyet és időt nem találtam eddig, hogy New York melyik részén és mikor volt az általánosan jellemző amiket állít.
Hogy naponta fehérek erőszakoltak négereket. Hogy napi szinten fehérek mentek négereket verni.

Mert hallottam én ilyen csúnya helyekről, mint Harlem, meg Bronx, Sugarhill meg hasonlók, de ott leginkább a feketéktől kellett félni. Szóval légyszíves mondd már el, hogy merre és mikor járt egyszem négerként iskolába a sok rasszista fehér közé.

blah 2020.06.04. 15:29:05

@kárárámaispj: nem, tényleg nem értem mitől féltek négyen egy földön fekvő megbilincselt embertől annyira, hogy 9 percen keresztül kellett térdelni a nyakán amikor nem próbált meg ellenállni. 9 perc alatt egy dühöngő embert is be lehetett volna tuszkolni a kocsiba kb 9szer, ha úgy nem megy még mindig ott a taser, esetleg a lábon lövés.

CoolKoon 2020.06.04. 15:45:09

@kárárámaispj: Abban fals az érvelésed, hogy azt sugallod, hogy ha a rendőr nem rasszizmusból térdelt rá, akkor azért, mert kezelhetetlen volt.

"Meg azt is, hogy mi bizonyítja, hogy a rendőr rasszista indíttatásból ült volna a néger nyakán." - A történet igazából arról szól, hogy ami történt, az a rasszizmus közvetett következménye. Tehát nemcsak arról, hogy az illető rendőr rasszizmusból térdelt rá az illető nyakára, hanem arról, hogy az egész helyi rendőrségen (nem hivatalos) bevett szokás volt, hogy a négereknek rátérdelnek a nyakára. Ez gyakorlatilag még akkor is azt sugallta volna, hogy nem veszik őket emberszámba, ha az illető történetesen nem hal bele.

És megpróbálhatod ilyen baromságokkal kimagyarázni, mint amivel előhozakodtál, csak hát attól még minimum kínosan fog hatni az egész szerecsenmosdatásod.

kárárámaispj 2020.06.04. 15:47:21

@blah: Látod, ennyire ostoba vagy. Megpróbálom lassabban.
Senki nem kérdőjelezte meg, hogy szakszerűtlen és idióta volt a rendőr. Eddig érted? Ne gyere azzal, hogy hány percig ült rajta, meg mit kellett volna csinálnia. Igen, teljesen jogos a gyilkosság, hatáskör túllépés, rendőri brutalitás minden. Megvan? Nem erre kell érvelni.
Arra mutassál már valamit, hogy az az ember azért ült a másik nyakán mert az NÉGER. Érted?
Erre van bármi bizonyíték? Ugyanis ez a rasszizmus. Amit ugye nem tudunk meg, az az, hogy egy ugyanekkora, ugyanilyen részeg szőke svéddel szemben mit csinált volna.

Ha odamegyek és megverek valakit az utcán, annak lehet sok oka. Minden esetben bűncselekmény. Érted? Ha fekete, ha fehér. Akkor rasszizmus, ha azért verem meg mert fekete. Ha azért verem meg a feketét, mert meglopott, vagy megdugta a feleségem, vagy előző nap ő vert meg engem, akkor is bűncselekmény, csak nem rasszista.

kárárámaispj 2020.06.04. 15:50:34

@CoolKoon: És erre van valami bizonyíték, hogy egy 120 kilós indánnak, mexikóinak, fehérnek, ázsiainak nem térdelnek a nyakára? Egyáltalán arra van valami bizonyíték, hogy bevett szokás?

blah 2020.06.04. 15:53:39

@kárárámaispj: na és mi a tipped, mi lehetett az egyéb oka? van bármi más ami nem ebbe az irányba mutat?

CoolKoon 2020.06.04. 15:56:20

@kárárámaispj: És arra van bizonyíték, hogy 120 kilós volt az ürge? Esetleg hogy bármiféle veszélyt jelentett a rendőrökre nézve, amikor KONKRÉT videofelvételek bizonyítják, hogy pár perccel az incidens előtt simán leült a földre, amikor a rendőr mondta neki, hogy üljön le? Az amerikai sajtót szoktad figyelni amúgy? Mert igen, abban megjelentek hírek arról, hogy a nyakra térdelés arrafelé bevett szokás. Ja és ha indiánnal, mexikóival, vagy ázsiaival csinálják ugyanezt, akkor az nem rasszizmus?

kárárámaispj 2020.06.04. 16:01:25

@blah: Bocs, én vagyok az államügyész? Ez milyen faszság, hogy te rámondod, hogy rasszista okból ült a nyakára, de én találjak ki valamit, hogy mi másért. Mondjuk mert 120 kiló volt és így tudta lefogni.

kárárámaispj 2020.06.04. 16:05:52

@CoolKoon: Van-e bizonyíték, hogy 120 kiló volt? Hát, nézz rá a képre. Hacsak belül nem üreges, akkor ez a néger kb. annyi.

"Esetleg hogy bármiféle veszélyt jelentett a rendőrökre nézve, amikor KONKRÉT videofelvételek bizonyítják, hogy pár perccel az incidens előtt simán leült a földre, amikor a rendőr mondta neki, hogy üljön le?"
Hehe. Megint összevissza beszélsz antifa. Ez hogy jön ide? Még mindig nem az a kérdés, hogy jogszerű, szakszerű vagy törvényes volt-e amit csináltak, hanem hogy rasszizmus volt-e az indítéka.
"Az amerikai sajtót szoktad figyelni amúgy? "
Gondolom csak azt a részét kell figyelni, amelyik azt mondja, amit te. A többi kamuzik.

"Mert igen, abban megjelentek hírek arról, hogy a nyakra térdelés arrafelé bevett szokás. "
Csak a négerek esetében? Tehát le van írva, hogy a négerre rá kell térdelni, a többire nem?

"Ja és ha indiánnal, mexikóival, vagy ázsiaival csinálják ugyanezt, akkor az nem rasszizmus?"
Ejj, milyen elegánsan kihagytad a fehéreket a felsorolásomból...

blah 2020.06.04. 16:08:30

@kárárámaispj: te kitaláltál valamit amire kétszer válaszoltam, hogy nem, de megint elővetted, pedig a videó alapján elég egyértelmű. na ezek mellett még te ostobázol másokat? nem nagyon vagy tisztában a helyeddel.

CoolKoon 2020.06.04. 16:15:09

@kárárámaispj: Na jó, hagyjuk, látom, hogy kár beléd. Gondolom, akkor is ugyanígy osztanád az észt, ha valamelyik családos haverodat fojtana meg egy rendőr....

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.04. 16:19:13

@CoolKoon: varrok? a nyakába?
mit? a csicskáztatást? unokázast? mit? megneveztem azokat a buncseleknmenyeket, amit a cigany kovet el, cigannyal. ez szerinted nacizmus.

CoolKoon 2020.06.04. 16:26:02

@FILTOL: Tudsz másról is beszélni, mint a cigányokról? Vagy esetleg még álmodni is szoktál velük? Látom, még mindig nem érted, hogy mi a gond, úgyhogy hagyjuk is. Igen, a cigányok tehetnek mindenről, ami a magyar vidéket sújtja. És igen, biztos a zsidók szabadították ránk őket is, már a középkorban (már akkor zsidultak!!!!).

kárárámaispj 2020.06.04. 16:42:16

@blah: "na és mi a tipped, mi lehetett az egyéb oka? van bármi más ami nem ebbe az irányba mutat?"
Ez volt a válaszod? :D:D:D:
Ahogy látom a két antifa feladta... nem nagyon vannak érvek, ugye? Ilyenkor jöhet a megsértődés :D:D:
Az a rasszizmus amire rámondjátok.

kárárámaispj 2020.06.04. 16:43:24

@CoolKoon: Ha bármelyik családos haveromat fojtana meg rendőr, akkor az megint nem nagyon lehetne rasszizmus, mert minden családos haverom fehér.
Ugye még mindig nem érted?

blah 2020.06.04. 16:57:41

@kárárámaispj: segítettem a kérdésednek azon a felén, hogy vajon azért térdepelt e a nyakán mert debella nigger volt. most megpróbálok válaszolni a teljes kérdésedre. ha valaki egy másik ember nyakán térdel perceken keresztül miközben az könyörög, hogy nem kap levegőt ott egy elég komoly szimpátia hiányról beszélhetünk. lehet, hogy korábbi ismeretségből adódóan ami eddig nem került elő. személy szerint azt feltételezem, hogy az illető rendőr szadista. a rasszizmus ezen a ponton jöhet a képbe. kivel tehetik meg legnagyobb eséllyel, hogy ha nem hal meg hiába tesz panaszt? nem mondom, hogy vérbeli rasszista volt a rendőr, csak azért szadizott mert tudta, hogy megteheti.

CoolKoon 2020.06.04. 16:58:21

@kárárámaispj: Már hogyne érteném. Nagyon-nagyon igyekszel tagadni, hogy bármi köze is lenne az esetnek a rasszizmushoz. Csak hát attól még az ott van, elég az inkriminált videót végignézni. Olyan ez, mint amikor nálunk szegényebb vidékeken kimennek a zsernyákok a cigánysor végére megbírságolni a putrisokat azért, mert a biciklijükön nincs lámpa, macskaszem stbstb. Törvényileg az is abszolút rendben van, mégis MINDENKI tudja, hogy színtiszta rasszizmus az egész.

kárárámaispj 2020.06.04. 17:06:39

@CoolKoon: Hmm. És a putrisok a cigánysor végén ilyenkor rohannak befizetni a bírságot? Nem mélyszegénységben élnek?

"Nagyon-nagyon igyekszel tagadni, hogy bármi köze is lenne az esetnek a rasszizmushoz."
Ismét egy érvelési hiba. Szerintem már mindegyik megvolt.
Én nem tagadtam semmit. Feltettem kérdést, hogy van-e bármilyen bizonyíték az ügy rasszista voltjára. Erre nem nagyon sikerült válaszolnod azóta sem. De már szalmabáboztál, már hamis dilemmáztál, már csúsztattál és személyeskedtél. Válaszolni nem sikerült.

kárárámaispj 2020.06.04. 17:18:06

@blah:
" miközben az könyörög, hogy nem kap levegőt ott egy elég komoly szimpátia hiányról beszélhetünk."
Oké, remek, ez lehet azért mert szociopata a rendőr, és leszar mindenkit.
"lehet, hogy korábbi ismeretségből adódóan ami eddig nem került elő."
Lehet, de akkor az megint nem rasszizmus. Ha utálta mert néger, akkor rasszizmus, ha utálta mert akármi másért akkor az nem.
"személy szerint azt feltételezem, hogy az illető rendőr szadista."
Ennek a megállapításához azért kicsit több kéne, mint hogy te ránézz és feltételezd.
"a rasszizmus ezen a ponton jöhet a képbe. kivel tehetik meg legnagyobb eséllyel, hogy ha nem hal meg hiába tesz panaszt?"
Ha meg meghal, akkor felgyújtják a fél várost... Ez elég gyenge érv.
Végig vették kamerával. Látta. 3-4 tanú ott áll és nézi. A rendőr pedig meg van győződve arról, hogy helyesen jár el.

CoolKoon 2020.06.04. 17:21:52

@kárárámaispj: "Feltettem kérdést" - Ja, feltettél egy szuggesszív kérdést. Az ilyenre mondja az angol, hogy "loaded question".

"van-e bármilyen bizonyíték az ügy rasszista voltjára" - Kb. annyi, mint a fentebb vázolt cigányos példám esetén.

"És a putrisok a cigánysor végén ilyenkor rohannak befizetni a bírságot?" - Természetesen mindenki tudja, hogy nem. Mivel egyrészt az alkalmi munkáikért feketén kapott fizetésből nem is nagyon futja rá, másrészt pedig vsz. nem is nagyon akarózik nekik, mivel tudják, hogy behajtani úgyse tudják rajtuk És ezt pontsan tudják a rendőrök is (illetve azok a patkányférgek, akik odaküldik őket), és ez benne a legnagyobb aljasság: hogy még csak nem is a büntetés beszedése a cél, hanem az, hogy ezzel megteremtsék a jogalapot az ismételt a későbbi, folytatódó hivatali packázásokhoz. Igen, rasszizmus ez a javából, olyan patkányos, húgyszagú, magyarosch módra, mivel itt így szokás aljaskodni a kisemberrel, főleg állami szerveknél.

CoolKoon 2020.06.04. 17:26:34

@kárárámaispj: "Ha meg meghal, akkor felgyújtják a fél várost... " - Ja, épp csak hogy teljesen hiábavalóan, mert Amerikában az ilyen rendőr férgeket MINDIG felmentik, soha, de SOHA semmi bántódásuk nem esik, és a mocskos szakszervezetük még a politikusok előtt is falaz nekik. Pont mint nálunk az átkosban, amikor kizárólag 56-ban akasztották fel az ávós férgeket, akkor is csak a forradalom miatt, se előtte, se utána nem görbült meg a hajuk szála se.

blah 2020.06.04. 17:33:36

@kárárámaispj: abban azért gondolom egyetértünk, hogy elég beteg dolog valakit percekig kínozni. jelenleg másra nem lehet gondolni mint elsődleges indíték. egy sima niggerkínzó túlkapás volt. valszeg vannak fekete szomszédai is és még az is lehet, hogy jóban van velük, de amiért úgy gondolta, hogy ezt megteheti az rasszista.
az eljárás helyességéről annyit, hogy rögtön kirúgták. szóval nem értettek vele egyet.
ha meghal akkor pedig felgyújtanak ezt azt, az ezeken nyerészkedők meg kifosztanak ezt azt. ez többször történt már így, és még elő is fog fordulni. no de mit lehet tenni azért, hogy ne fussuk ugyanazokat a köröket?

kárárámaispj 2020.06.04. 19:17:54

@CoolKoon:
Ejha, szuggesztív kérdés az, hogy tárd már elénk a bizonyítékot, hogy rasszista indíttatásból ölték meg a Floydot?

" még csak nem is a büntetés beszedése a cél, hanem az, hogy ezzel megteremtsék a jogalapot az ismételt a későbbi, folytatódó hivatali packázásokhoz."
Aham. És milyen hivatali packázásokat csinálnak a putrisoron élőkkel?

"Amerikában az ilyen rendőr férgeket MINDIG felmentik, soha, de SOHA semmi bántódásuk nem esik"
Ez is nyilvánvalóan így lehet, most is mind a négy vád alá van helyezve.

kárárámaispj 2020.06.04. 19:34:04

@blah:
"abban azért gondolom egyetértünk, hogy elég beteg dolog valakit percekig kínozni."
Nem kínozta, lefogta, és tartotta. Nem helyesen, nem jól, nem szakszerűen.

" jelenleg másra nem lehet gondolni mint elsődleges indíték. egy sima niggerkínzó túlkapás volt."
Persze. Ha ezt akarod kihozni, akkor csak erre lehet gondolni. Van egy 75 kilós rendőr, meg egy 120 kilós behemót, aki mellesleg matarészeg. Lehetett ez bűnözőkínzó túlkapás is.
"valszeg vannak fekete szomszédai is és még az is lehet, hogy jóban van velük, de amiért úgy gondolta, hogy ezt megteheti az rasszista."
Tehát te tisztában vagy azzal, hogy mit gondolt. Így nyilván könnyű.

"az eljárás helyességéről annyit, hogy rögtön kirúgták. szóval nem értettek vele egyet."
Senki nem mondta, hogy helyes az eljárás.
" no de mit lehet tenni azért, hogy ne fussuk ugyanazokat a köröket?"
Mondjuk első körben találjunk bizonyítékot arra, hogy ez az eset rasszista volt. Mert az, hogy a rendőr intézkedik egy feljelentés alapján az nem rasszizmus. Nem random, ártatlan, jóravaló eminens négert öltek meg, aki csak arra járt, és semmit nem csinált.

CoolKoon 2020.06.04. 19:47:54

@kárárámaispj: "szuggesztív kérdés az, hogy tárd már elénk a bizonyítékot" - Igen. Ugyanis amit megfogalmaztál, az valójában nem kérdés, hanem egy állásfoglalás kérdésbe csomagolása. Pont ez benne a lényeg, ettől szuggesztív.

"És milyen hivatali packázásokat csinálnak a putrisoron élőkkel?" - Sajnos ezt csak az tudná pontosan megmondani, aki az államigazgatási körökben otthonosabban mozog, de mivel a bírságot beszedő rendőrség a BM alá tartozik, feltételezem, hogy olyan dolgokban szívatják később őket, amik ezen minisztérium alá tartoznak. Pl. a kifizetetlen bírságokra hivatkozva nem adnak ki nekik személyi okmányokat, jogsit, útlevelet, személyit, forgalmit, nem regisztrálják az általuk vásárolt gépjárműveket stb. Ráadásul mivel egy idő után (gondolom) a végrehajtóhoz kerül a dolog, így még akkor is nyögni fogják a dolgot, ha neadjisten valamilyen legális (esetleg köz)munkát találnak, hiszen a létminimumig minden mást visz majd a végrehajtó. Ki van ez szépen találva, hadd rohadjon csak meg szépen a cigány (is) ott, ahol van, még akkor is, ha (neadjisten) igyekvő.

"most is mind a négy vád alá van helyezve" - Igen, az majdnem mindig megtörténik (kivéve a "Bible belt" államaiban természetesen, ahol az ügyészek általában pont akkora rohadékok, mint a rendőrök). Aztán a bíróságok (főleg természetesen a hófehér esküdtek) annak rendje és módja szerint valahogy MINDIG fel is mentik őket. Sokszor még videofelvételek esetén is.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.04. 19:55:19

@CoolKoon: beszelhetek a négerekrol is. peldaul meg is kerdezem akkor nekem, magyarkent mi a fene kozom van ehhez a rendorsegi tulkapas miatt meghalt benga fekához? mi kozunk a black live matters, nyiltan feherellenes szelsoseges csőcselékenek tiltakozasaihoz?
ertem en hogy leeshet egy kis politikai haszon, hogy nacizhatjatok azokat akik nem terdelnek le a nigger sopredek elott, legyen. Nyilvan a rasszista kirakatok betorese, vagy eppen a neonáci boltok kifosztása, szines tv hazatolása segit a kkk ellen.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.04. 20:00:29

@blah: a szó amit keresel, az empátia. de ha igy volt, attol nekunk kotelezo a black live matters, meg az antifával egyet erteni? vagy ha nem, akkor mi van? van egy idiota rendor, es egy sittes feka. szep karmikus pukk volt. ettol nem fogunk ennek az antifás, blm csocseleknek drukkolni.

kárárámaispj 2020.06.04. 20:30:46

@CoolKoon: Nem. Én feltettem kérdést, amit nagyon elegámsan kikerülsz.
Valami bizonyítékot, hogy ez a rendőr rasszista lett volna. Olyan baszod, nincs, hogy valaki annyira utálja a négereket, hogy kamera előtt, arcát vállalva, megöl egyet, de eddig még soha az életben egy szóval sem jelezte, hogy utálná őket.
Márpedig se egy tanuvallomás, se egy nyilatkozat, se semmi nincs. Háromszor kapott szóbeli figyelmeztetést csúnya beszédért, meg degradáló beszédért, de még ott sem rasszista beszéd vagy viselkedés van. Szóval, van ez a rendőr, aki eddig semmi jelét nem mutatta, de valójában annyira rasszista, hogy fényes nappal, kamerák és tanuk előtt megöl egy négert. Gondolom neked ez sem sántít..

" feltételezem, hogy olyan dolgokban szívatják később őket, amik ezen minisztérium alá tartoznak. Pl. a kifizetetlen bírságokra hivatkozva nem adnak ki nekik személyi okmányokat, jogsit, útlevelet, személyit, forgalmit, nem regisztrálják az általuk vásárolt gépjárműveket stb"
" Ki van ez szépen találva"
:D:D:D Ja, szépen kitaláltad, jól átláttad a gonosz hatalom terveit. Hiszen az az érdeke mindenkinek, hogy a cigány rohadjon ott és bűnözzön. Nyilván ezért kötelező az iskolába járás, ezért tették a segélyt iskolalátogatástól függővé.
Még jó, hogy nem beszélsz marhaságokat.
Elmondjam az igazat? Fel vagy készülve rá?
Kvóta. A járőrnek volt egy havi büntetési kvótája, mert valamelyik okos kitalálta. Na, ha adott hónapban nem hozta, vagy csak simán lusta volt, vagy csak simán baromságnak tartotta az egészet, akkor a főtörzs kiment szépen és kiosztott néhány csekket olyanoknak akikről pontosan tudta, hogy sose fogják befizetni, és behajtani sem fogják tőlük soha.
Egy fasz rendszer volt, az tény, de ebben egy szem rasszizmus nincs.
De biztos logikusabb, mint a te - majd jól nem adunk okmányt a cigánynak muhahaha - kreálmányod.

CoolKoon 2020.06.04. 21:34:38

@FILTOL: Még mondjál valami szépet a "sárgákról" is, csak hogy teljes legyen a kép. Ja vagy azokról most épp nem szabad, mert azok (a büdös komcsi pofájukkal) most épp haverok, mi?

"a black live matters, nyiltan feherellenes" - Erre esetleg valami bizonyítékot, esetleg forrást is tudsz adni? Ja és a kurucinfó nem ér.

"nacizhatjatok azokat akik nem terdelnek le a nigger sopredek elott" - Nem, én következetesen azokat nácizom csak le, akik nekimennek másoknak azért, mert csak, mert nem tetszik a pofája. Na az amerikai rendőrök általában pont ilyenek.

"vagy eppen a neonáci boltok kifosztása" - Nos ami azt illeti, igen, a fasiszta Apple üzletei voltak a legelső célpontok. De ez biztos csak merő véletlen :D

CoolKoon 2020.06.04. 21:55:24

@kárárámaispj: Kikerülöm, mert olyan egyértelmű bizonyítékokat kérsz számon rajtam (meg másokon), aminek a felkutatása a bíróságok feladata. A rasszista indíték leginkább az áldozat teljes semmibe vétele miatt valószínű, meg amiatt, hogy a társai meg se próbálták leállítani őt, még akkor se, amikor látniuk kellett, hogy baj van (na jó, a ferde szeműek vsz. meg se nyikkantak volna, mert ha megteszik, azonnal ugrik a zöld kártyájuk/munkavállalói vízumuk, ezt majd remélhetőleg a bíróságon is elmondják majd). Kézzel fogható bizonyíték egyelőre nincs. Viszont az, amit te a kérdéseddel sugalltál, mégis erősen sántít.

"Hiszen az az érdeke mindenkinek, hogy a cigány rohadjon ott és bűnözzön." - Nem, csak beléjük rúgnak, mert megtehetik. Pont úgy, ahogy pártunk és kormányunk rúghat egy jó nagyot a nőkbe, a hajléktalanokba, a b uzikba, a csövesekbe, az értelmiségiekbe, gyakorlatilag mindenkibe, aki egy kicsit is szúrja a csőcselék szemét.

"Nyilván ezért kötelező az iskolába járás" - ...ami önmagában nem több puszta látszatintézkedésnél.

"Kvóta. A járőrnek volt egy havi büntetési kvótája, mert valamelyik okos kitalálta." - Érdekes, ezt általában MINDENÜTT máshol közlekedésbiztonsági (gyorshajtási) bírságokkal szokták megoldani. Azokból mindig gyorsan összejön a kvóta, ráadásul hálás feladat, mert minden pofon jó helyre kerül. De nem, inkább a putrisok....

kárárámaispj 2020.06.05. 11:43:26

@CoolKoon:
"Kikerülöm, mert olyan egyértelmű bizonyítékokat kérsz számon rajtam (meg másokon), aminek a felkutatása a bíróságok feladata.'"

Akkor azt hiszem itt abba is hagyhatjuk. A kör bezárult, előbb kijelentetted, hogy márpedig rasszizmus, a bizonyítékot meg majd a bíróság hozza, akik fehérek, és rasszista férgek, szóval nem fognak felmenteni senkit.

Azért látom, teljesen átvette nálad az elmebaj az irányítást.
"A rasszista indíték leginkább az áldozat teljes semmibe vétele miatt valószínű" Nem semmibe volt véve, hanem kényszerítő eszközt alkalmaztak vele szemben.
"ha megteszik, azonnal ugrik a zöld kártyájuk/munkavállalói vízumuk" Tehát te komolyan úgy gondolod, hogy az amerikai rendőrségen a járőrök munkavállalói vízummal dolgoznak. :D:D Isten az égben, és ennyi ésszel, ennyi belelátással te itt élsz, és kommentelsz.
Próbálj meg zöldkártyával elmenni rendőrnek. Ja, mellesleg az nem rasszizmus, hogy ránézve egy ázsiaira rögtön azt feltételezed, hogy munkavállalói vízummal lehet csak az USÁban?

"Kézzel fogható bizonyíték egyelőre nincs. " - De te azért tudod, hogy mi történt. Már így jó előre.

Persze. Mindenkit bántanak a csúnya gonosz heteró fehér férfiak. No komment.

A kötelező iskolába járás látszatintézkedés? Nos, mi is volna a javaslat, hogy tanuljon a cigány? Fegyverrel körbevett tanulótábor? Vagy mi a szar?

A kvótáról annyit, hogy a gyorshajtási bírság kiszabásához mondjuk olyan kell, hogy radar. Tetszik érteni? Azt nem a mezei járőr csinálja, ráadásul teljesen automatizálva van. Kirakják és kész, a gép magától küldi Sopronba az adatokat. De te ezt sem tudtad.
Egyébként mesélj, a macskaszem meg lámpa hiánya nem közlekedésbiztonsági bírság?

Na, szóval maradjunk annyiban, hogy sötét vagy, mint a sötét emberek általában hiszel a konteókban. Az összes elméleted logikátlan, de azért ragaszkodsz hozzá. Tipikus ballib antifa vagy. :D:D:D

Szánalmas. És szomorú, hogy ennyi ésszel te elmész és a szavazatod annyit ér mint egy normális emberé...

CoolKoon 2020.06.05. 12:49:43

@kárárámaispj: "Nem semmibe volt véve, hanem kényszerítő eszközt alkalmaztak vele szemben." - Nézd meg még egyszer a videót. A pökhendi megjegyzései, meg a "kiválasztott" kényszerítő eszköz igenis az emberi méltósága semmibevételéről szólt. Így emberre a büdös nácik, meg ideológiai elvbarátaik, a skinhead-ek szoktak térdelni. De látom, hogy neked hiába magyarázom, mert te vsz. legszívesebben ugyanígy térdelnél mindenkire, aki egy kicsit is nem szimpatikus számodra.

"te komolyan úgy gondolod, hogy az amerikai rendőrségen a járőrök munkavállalói vízummal dolgoznak. :D:D" - Nem lepne meg (tekintve, hogy az ürgéknek tisztára kínai neveik vannak, pedig a Távol-Keleten gyakorlatilag mindenhol úgy kezdik az angolnyelv-tanulást, hogy választanak maguknak egy angol nevet). De persze az se feltétlenül baj, ha nem, hiszen az csak növelné a valószínűségét annak, hogy bűnsegédletért szintén kapnak vagy jó 10 évet.

"ránézve egy ázsiaira rögtön azt feltételezed, hogy munkavállalói vízummal lehet csak az USÁban?" - Nem ránézésre, hanem a nevük alapján, lásd fentebb.

"De te azért tudod, hogy mi történt. Már így jó előre." - Ahogy te is.

"Mindenkit bántanak a csúnya gonosz heteró fehér férfiak." - Ilyet soha nem állítottam és (heteró fehér férfiként) nem is fogok állítani. Felőlem képzeleghetsz nyugodtan, csak ha az amerikai (szélső)jobb propagandáját böfögöd vissza, akkor azért mindenki tudni fogja, hogy erősen kilóg a lóláb.

"A kötelező iskolába járás látszatintézkedés?" - Tudod, mit jelent az, hogy ÖNMAGÁBAN? Azt, hogy hiába fogja pártunk és kormányunk iskolába járatni a cigánygyerekeket, ha akkor se fognak tanulni. Nem véletlenül beszélnek a szakemberek mindenféle, ezt kiegészítő intékedésről. És amúgy igen, voltak, akik felhozták a bentlakásos iskolákat ötletként...

"Kirakják és kész, a gép magától küldi Sopronba az adatokat." - Te is tudod, hogy nemcsak ilyenek vannak, továbbra is vannak kézi radarok, a rendőrök közlekedésbiztonsággal kapcsolatos videóikban is ilyeneket használnak. Akkor me miről beszélsz?

"Egyébként mesélj, a macskaszem meg lámpa hiánya nem közlekedésbiztonsági bírság?" - Jártál te már valaha is faluban? Mert az alapján, amit itt előadsz, szerintem soha. Csak a rend kedvéért: ilyesmiért gyakorlatilag végigmehetnének Magyarország ÖSSZES faluján és zsinórban büntetgethetnék a temetőből hazabicikliző öregasszonyokat, meg a kocsmába bicikliző, alkesz tatákat, mindenhol, minden áldott nap. És még egyszer: igen, törvényileg abszolút rendben is volna. De emberileg nem az, bár ahogy így elnézlek, az "emberség" egy számodra ismeretlen fogalom.

"mint a sötét emberek általában hiszel a konteókban" - Ó, hát peeeersze! A magyar hivatalok packázásának több évszázados hagyománya egy hatalmas konteó csupán, az ezekről író rengeteg író mind-mind hazudott, ugye?

"ballib antifa" - Mi van, a "ballib" most már nem elég nagy sértés, az ostoba idióta Trump nyomán az eligazításon azt mondták, hogy már az "antifa" jelzőt is nyomatni kell? Elég szomorú, hogy a konzervideológiák már nem is pártunk és kormányunk boszorkánykonyháján készülnek (hogyan is készülhetnének, hiszen már mindenkitől megszabadultak, aki nem volt nyáladzó idióta), hanem ezeket is külföldről hozzátok be?

"szomorú, hogy ennyi ésszel te elmész és a szavazatod annyit ér" - Igen. Szomorú, hogy az én szavazatom is pont ugyanannyit ér, mint azoké a mocskoké, akik minden egyes választáson rohadékokat választanak meg, immár vagy jó 20 éve legalább.

kárárámaispj 2020.06.05. 16:40:33

@CoolKoon: Tényleg nem hiszem, hogy lenne olyan érvelési hiba, amit még ne követtél volna el. Szalmabábtól a közvélekedésre való hivatkozáson át a személyeskedésig minden. Bravó :D:D
Persze, húzd elő azt is, hogy aki nem ért veled egyet, az rá akar térdelni mások nyakára.

"Nem lepne meg (tekintve, hogy az ürgéknek tisztára kínai neveik vannak"
Bolond ember, gondolkodjál már. Fegyveres szervezetbe külföldi munkavállalók?? Haló!! Tényleg semmi eszed nincs?
Tisztára kínai neveik vannak? Elmondok neked valamit. Mondjuk Friscoban élnek olyanok akiknek a nagyapjuk is ott született és nem tudnak angolul. Annyira kínai a nevük is.
Úgyhogy jó sötét vagy ehhez is :D

"Ahogy te is." Egy újabb érvelési hiba, a TE IS. :D:D
Az azért megvan, hogy te kijelentetted, hogy márpedig az esemény rasszizmus, én pedig kértem, hogy mutassál már bizonyítékot erre.
TE látod, érzed, tudod. Minden egyes mozzanatba belelátsz mindent, csak éppen semmi kézzelfoghatót nem vagy képes mutatni.

"Azt, hogy hiába fogja pártunk és kormányunk iskolába járatni a cigánygyerekeket, ha akkor se fognak tanulni."
Igen, hiszen a szüleik nem várják el tőlük, leszarják az iskolát.
"Nem véletlenül beszélnek a szakemberek mindenféle, ezt kiegészítő intézkedésről. És amúgy igen, voltak, akik felhozták a bentlakásos iskolákat ötletként..."
Így bizony. Hogy aztán harcos liberálisok ordíthassanak az anyától elszakított gyermekekről, a szegregációról, meg úgy un bloc a rasszizmusról. Ismerős, mi?

"Akkor me miről beszélsz?" Nem, nincsenek ilyenek. Ehhez sem értesz. :D

És igen, veled ellentétben jártam vidéken is meg városban is, és pontosan tudom, hogy a lámpa hiánya KURVÁRA balesetveszélyes. Úgyhogy lehet őket szépen büntetni, meg kell is.

" A magyar hivatalok packázásának több évszázados hagyománya egy hatalmas konteó csupán, az ezekről író rengeteg író mind-mind hazudott, ugye"
Esetleg tudnál idézni ezektől a rengeteg íróktól? Elég sokat olvastam, de hirtelen valahogy nem rémlik, hogy ki írt volna rasszista hivatalokról.

Az antifa szó bőven Trump elnökké választása előtt is benne volt a köznyelvben. De te erről sem hallottál.. A megboldogult Náczivadász.hu kb. 12 éve is ezzel poénkodott.
partizanbazis.blogspot.com/2009/

3.bp.blogspot.com/_j-PmLCvu3tk/SIhcXCi8MqI/AAAAAAAAAE4/e11HCRmRQac/s400/antina.jpg
süti beállítások módosítása